Magazine Marketing & Publicité

Haute Horlogerie : 10 marques passées au crible de l’Internet

Publié le 20 août 2009 par Ic_agency

Le magazine Europa Star, référence dans la presse horlogère internationale, publie dans son édition Août-Septembre 2009 la dernière chronique d’IC-Agency intitulée « Haute horlogerie – a close look at ten brands on the Internet ».

Désormais en ligne, cet article décrypte la demande sur Internet pour 10 des plus prestigieuses marques du patrimoine suisse en se basant notamment sur les données collectées dans le WorldWatchReport 2009 :

Watch consumers have become more and more skilled at researching information about watches, thanks notably to the Internet. The ability to capture and analyze the millions of pieces of information that pass through search engines allows us to identify—nearly in real time—what consumers are looking for. IC-Agency, publisher of the WorldWatchReport 2009, has conducted an exclusive market study deciphering the Internet searches for luxury timekeepers.
For the fifth edition of the WorldWatchReport, more than 300 million online searches involving 25 luxury watch brands in the seven key export markets were analyzed. Among them were ten of the most prestigious brands: Audemars Piguet, Blancpain, Breguet, Franck Muller, Girard-Perregaux, IWC, Jaeger-LeCoultre, Patek Philippe, Vacheron Constantin and Zenith.
To better understand searches on the Internet, we are offering - exclusively for the readers of Europa Star - a look at the most notable trends from this study as they relate to brands in the haute horlogerie sector…

Lire la suite de l’article sur Europa Star.

Europa_Star_IC-Agency


Retour à La Une de Logo Paperblog

A propos de l’auteur


Ic_agency 26 partages Voir son profil
Voir son blog

l'auteur n'a pas encore renseigné son compte l'auteur n'a pas encore renseigné son compte