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L’authentification e-banking : Analyse des risques et des défis

Publié le 17 décembre 2009 par B3b

L’intérêt du canal Internet pour les services financiers n’est pas prêt d’être stoppé, bien au contraire. Dans ce contexte, la sécurité reste une dimension qui devra maintenir ses hautes exigences en termes de sécurité afin de garantir la confidentialité et l’intégrité des informations.

Pour ce faire, il est essentiel, en particulier, de pouvoir garantir une authentification sans faille, étape essentielle permettant de lier une personne à un compte personnel informatique.

C’est d’ailleurs sur ce point que l’agence européenne de la sécurité ENISA se penche en publiant le rapport intitulé « Privacy and Security Risks when Authenticating on the Internet with European eID Cards ».

rapport ENISA - authentification
Online banking in one of the most widely-used electronic services by European consumers. It is a strategic service for financial institutions and users. With 24 hour service availability, it is extremely convenient. It is often without any extra costs; or even at reduced costs compared to traditional banking processes. However, online banking fraud is on the rise. Thus, security is a major concern both for online banking, e.g. tax declarations. The report also includes a case study on privacy issues when authenticating with smart cards to online social networks.

The Agency report explains that because more and more internet applications require authentication, more standardized approaches to user identification and authentication are needed. In Europe, several states have already rolled out electronic ID cards.


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