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What it takes to notice a purple cow...

Publié le 31 août 2008 par Ndeyamy
Cette vidéo (48 minutes environ) montre de quelle façon nous pouvons être inconsciemment conditionnés par la société de consommation. Ainsi, on est amené à désirer posséder toujours plus de matériel, à commencer par ce que nous n'avons pas.
L'illustration caustique d'un principe de base du marketing, qui privilégie la quantité au détriment de la qualité : créer pour la cible potentielle des besoins non nécessaires. A méditer : "Qui ne sait se satisfaire de peu, ne saura se satisfaire de beaucoup."
Pour en savoir plus sur le conférencier, consulter son blog
video
(Video credit: Google)
"Seth Godin is the author of six bestsellers, including Permission Marketing, an Amazon Top 100 bestseller for a year and a Fortune Best Business Book. His newest book, All Marketers are Liars , has already made the Amazon Top 100 and has inspired its own blog. Seth is also a renowned speaker, and was recently chosen as one of "21 Speakers for the Next Century" by Successful Meetings Magazine and is consistently rated among the best speakers by the audiences he addresses. Seth was founder and CEO of Yoyodyne, an interactive direct marketing company, which Yahoo! acquired in late 1998. He holds an MBA from Stanford, is a contributing editor to Fast Company magazine, and was called "the Ultimate Entrepreneur for the Information Age" by Business Week."

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