UFO Alien Invasion passe en version 2.3

Publié le 18 juin 2010 par Cyberstratege

Après deux ans de développement, l’équipe de UFO Alien Invasion est heureuse d’annoncer la sortie de la version 2.3 du jeu. UFO Alien Invasion s’inspire beaucoup du vénérable X-Com et s’appuie sur le moteur graphique de Quake 2 pour offrir une modélisation des combats en 3D (et même un mode multijoueur). Cette nouvelle importante mise à jour comporte de nombreuses améliorations au niveau des campagnes, missions, graphismes, sons, musiques, armes ou encore de l’éditeur de cartes.

Voyez le résumé ci-après et pour une liste complète des changements, rendez-vous sur cette page du site officiel. Pour en savoir un peu plus sur le jeu, voyez aussi cet article sur Cyberstratège.

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The UFO:AI development team is proud to announce the release of UFO: Alien Invasion Version 2.3. Two years in the making, this version features loads of new content, a dramatically improved rendering engine and extensive improvements to nearly every aspect of the game’s campaign and battle systems.
A few highlights of what’s new in version 2.3

* Complete overhaul of the campaign system, so that alien activity changes depending on the player’s actions
* New capabilities for the rendering engine, including bumpmapping, specular lighting, glowmapping, flare support, texture blending and more
* A new tactical overhead map
* Alien bases have been added and the player can mount an assault on them
* Support for crashed UFO missions
* Overhauls of the map editor
* Loads of new maps and new tiles for existing maps that are randomly generated
* New weapons
* New music and sound effects
* And loads of behind-the-scenes optimizations and tweaks for everything from the pathfinding to the user interface