Rubicon Project raises 15M$

Publié le 29 janvier 2008 par Sylvainbriant

The Rubicon Project, which essentially acts as a middleman between web sites and ad networks, announced Monday that it raised an additional $15 million in funding, bringing its total financing to $21 million. The recent round was led by Mayfield Fund along with returning investor Clearstone Venture Partners, plus IDG Ventures Asia, StanfordUniversity, University of California Berkeley, and Matt Coffin, founder and former CEO of LowerMyBills.com. …

“Rubicon is a neutral party,” said Mr. Kapoor. “Google may be conflicted by wanting to keep a publisher on their network.”

(suite ici)

Pour ceux qui ne connaissent pas The Rubicon Project, il s’agit d’une solution qui vous permet d’optimiser les annonces diffusées sur votre site web. Par un principe de correspondance entre la meilleur rémunération et le meilleur ciblage, les publicités qui s’affichent sur un emplacement déterminé de votre site tournent régulièrement.  Un service équivalent en plus light et plus connu du grand public est Pubmatic. Je précise bien plus light car Rubicon va plus loin, à travers ses partenariats.

Vous uq’utilisez vous comme solution de monétisation ?