AdBrite Open Targeting Exchange vs Pubmatic MediaKit

Publié le 17 avril 2008 par Sylvainbriant

AdBrite - AdBrite Open Targeting ExchangeAdBrite’s Open Targeting Exchange is the internet’s first open exchange for ad targeting technologies. OTX delivers superior yield and advertiser effectiveness by tapping into multiple third-party targeting providers.

Adbrite ouvre un réseau centralisé permettant de disposer de tous les formats et de tous les outils ainsi que de techniques de ciblages pointues.

En parallèle, PubMatic lance MediaKit. Il s’agit là d’un outil qui permet de générer un widget d’indication statistiques. Grâce à cet outil les blogueurs (ou plus généralement les éditeurs) peuvent indiquer aux annonceurs potentiels la répartition de leurs visiteurs, leurs nombres etc…

L’annonce de lancement officiel précise : …” With Pubmatic MediaKit, you can instantly create a custom profile page, embeddable widget and PDF in less than five minutes. Information you provide about your site is automatically combined with statistics from Alexa, Compete.com and Quantcast to provide advertisers with all the information they need to decide if they would like to buy high value advertising directly on your Web site.” …

Deux approches différentes pour satisfaire de nouvelles attentes sur le marché.