Cultural appropriation and/or chameleon marketing?

Cultural appropriation and/or cultural marketing?
En Français ci-dessous
A beautiful example with these matches made in India (a small question: why are these matches not produced in Ghana?) which, to attract Ghanaian customers uses one of the most popular adinkra symbol ( from Akan = Ivory Coast and Ghana), the gye nyame.
These symbols, often ideographic, represent concepts, aphorisms. They represent images carrying messages related to traditional wisdom, aspects of life or the environment.
Each symbol corresponds to a unique expression which may be a proverb, a historical fact, a human or animal attitude and/or quality, a plant, forms of animate or inanimate objects, their meaning and patterns belonging to the fields of aesthetics, of ethics, human relations and spiritual concepts.
According to the Ghanaian philosopher Kwame Anthony Appiah, these symbols were a means of "supporting the transmission of a complex and nuanced set of practices and beliefs".
Let’s return, if you wish, to the gye nyame: Minnsuro obiaa gye nyame,' I fear no one except God'. Which means the sovereignty/supremacy of god.
A very strong symbol for Ghanaians who, for the most part, are deeply borrowed from spirituality, beliefs and religions.
A fine example of chameleon marketing.
Appropriation culturelle et/ou caméleon marketing ?
Un bel exemple avec ces allumettes faites en Inde (une petite question : pourquoi ces allumettes ne sont pas produites au Ghana ?) qui, pour attirer la clientèle ghanéene utilise un des plus populaire symbole adinkra (Akan = Côte d’Ivoire et Ghana), le gye nyame.
Ces symboles, souvent idéographiques, représentent des concepts, des aphorismes. Ils représentent des images porteuses de messages liés à la sagesse traditionnelle, à des aspects de la vie ou de l'environnement. A chaque symbole correspond une expression unique qui peut être un proverbe, un fait historique, une attitude et/ou qualité humaine ou animale, une plante, des formes d'objets animés ou inanimés, leur signification et motifs appartiennent aux domaines de l'esthétique, de l'éthique, des relations humaines et de concepts spirituels.
Selon le philosophe ghanéen Kwame Anthony Appiah, ces symboles étaient un moyen de « soutenir la transmission d'un ensemble complexe et nuancé de pratiques et de croyances ».
Revenons, si vous le voulez bien, au gye nyame: Minnsuro obiaa gye nyame "Je ne crains personne excepté Dieu". Qui signifie la souveraineté/suprématie de dieu.
Un symbole très fort pour les ghanéens qui, pour la plupart, sont profondément emprunts de spiritualité,croyances et religions.
Un bel exemple de marketing caméléon.
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