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Promo, teaser et interview pour Star Ruler

Publié le 04 août 2010 par Cyberstratege

Star Ruler

Voici une petite bande-annonce suivi d’un récent interview pour Star Ruler, un prochain jeu de conquêtes galactiques dont nous n’avions pas encore parlé. Développé par Blind Mind Studios, Star Ruler se présente comme un « real time space strategy game » à échelle variable dans lequel vous dirigez donc un empire interstellaire en temps réel, du moins relativement, l’échelle de temps pouvant varier selon un facteur allant de 1 à 10. La variabilité ne concernerait toutefois pas que le déroulement du temps, vraisemblablement les options devraient aussi permettre de définir le nombre d’IA, de systèmes solaires, de vaisseaux, la diversité de l’arbre technologique, …
Des réglages certainement appréciables pour permettre à chacun de jouer à son rythme, voire d’éviter une implosion cérébrale dès lors qu’il s’agira de gérer un vaste empire, d’autant plus que Star Ruler permettra de gérer jusqu’à plusieurs centaines d’unités et de systèmes solaires tout en incluant une palette d’options classiques dans le domaine des 4X (ex : diplomatie, recherche, constructions de vaisseaux spatiaux). Hormis la possibilité de changer l’ampleur des combats ou le déroulement des évènements, l’une des principales caractéristiques du jeu serait aussi sa facilité à être modifié.

Le teaser diffusé au printemps dernier permet de se faire une petite idée du gameplay et surtout des graphismes. En plus du site officiel, vous trouverez quelques informations supplémentaires sur Star Ruler dans cet interview sur Game Squad.

Sortie prévue le 21 août 2010 sur GamersGate, où durant l’actuelle phase de précommande vous pouvez bénéficier d’une réduction de 20% (soit un prix de 15 € et des poussières … d’étoiles évidemment).

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Features

# Vast, Procedurally Generated Galaxies

* Choose however many systems you desire; you are limited only by the speed of your cpu
* Rich, diverse, planets whose type, size, number of moons, and other characteristics vary
* Full 3D too much to handle? Flatten maps for ease of interaction
* Alter the Galaxy throughout the game with advanced technology

# Intricate Ship Design and Exciting Combat

* Massive ship battles fought in real-time with particle effects and directional damage
* Ships whose individual components can be compromised, destroyed, disabled, repaired, and renovated
* Ships depend on key components to keep functioning, and failures can lead to catastrophic explosions which can turn the tide of battle
* Add components that modify the behavior of connected components, such as added health from bulkheads, or faster firing from coolant systems
* Save and load your custom ships and settings to your profile for easy importation and exportation.
* Fully simulated newtonian physics

# Unique Research System

* Unique Web-Like Research system with unexpected discoveries around every turn
* Choose between a structured, static web, or a highly varied web each game
* Develop technologies that lead to different strategies, rather than simply better tools

# Easy to use interface, complex gameplay

* Govern your planets with a simple yet powerful interface to customize the behavior of your worlds
* Numerous easy-to-use interfaces which provide quick solutions to specific problems
* Customize the GUI via scripting; add new windows, or change pre-existing interface behavior

# Engaging AI Opponents

* Choose from various levels of difficulty, with optional ‘cheating’ AIs
* Watch for the AIs to attempt different strategies to defeat their opponents
* Counter their new ship designs, as they adapt their designs to counter your own
* Engage in complex diplomatic interaction with your opponents

# Extensive Modding Support

* Modify data files and scripts in any editor as simple as Notepad
* Use developr tools to create particle effects and configure imported models
* Smart use of AngelScript allows users to create entirely new gamemodes, gameplay, and online experiences
* All files from the base game are readily available to learn from

# Multiplayer: Co-Op, Team, and Free-for-all

* Play with as many competitors as your server can manage, with drop-in-drop-out compatibility
* Supports both internet and LAN play
* Dedicated Servers
* Standard server controls
* Seamless transitioning: Multiplayer games can be saved and then played in Singleplayer and then brought back up in Multiplayer

# Original Soundtrack

* Experience an all original soundtrack by Artem Bank

# Much more to come!

* As time goes on, more and more features, graphics updates, and so on will be added to Star Ruler. We won’t be satisfied until we’re the best in the genre


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