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Une stratégie de content marketing: entre résolution de problème et transformation d’opportunité

Publié le 12 février 2009 par Lilzeon

Une stratégie de content marketing: entre résolution de problème et transformation d’opportunitéRohit Bhargava partage sur son blog quelques premières questions à se poser avant d’aller vers une stratégie de “content marketing”:

  • “What is the problem you will try to solve? Great content marketing focuses on answering a key challenge or question that relates to your business.
  • How can you make it about more than you? This is not a sales pitch. It needs to be useful and offer more context beyond just how great your product/service is.
  • Who’s going to care to read and share it? It needs to be interesting, but the sharing is particularly important, as great content marketing should be something people can’t help sharing.
  • What’s the best platform and format to use? Think about video versus blogging versus downloadable PDFs and what will be easiest for your audience.
  • How will you promote it? Plan to spend quite a bit of time thinking about how people will find your content, as it is completely useless if no one can locate it.
  • How will you know if it’s working? Your metric for success may be directly tied to sales, or awareness, or consideration. Whatever it is, know before you start how you’ll tell if it was successful.”

On peut ajouter à ce premier listing qu’on doit sans doûte prévoir quelques outils pour trouver des opportunités et les transformer en valeur ajoutée:

  • Comment tracker/analyser le chemin sémantique que les consommateurs utilisent (ou non) pour venir sur la plateforme web?
  • Comment intégrer les opportunités potentielles trouvés au fur et à mesure de l’usage de la plateforme aka par l’expérience ?

Pour le reste : c’estpayant :p


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